A nave spaziale Chang'e 6 di a Cina hà fattu a storia sbarcandu cù successu in u latu di a luna è iniziando u prucessu di raccolta di campioni di roccia lunare da questa regione inesplorata prima.
Dopu avè orbitatu a luna per trè settimane, a nave spaziale hà eseguitu u so touchdown à 0623 ora di Pechino u 2 di ghjugnu. Sbarcò in u cratere Apollo, una zona relativamente piatta situata in u bacinu d'impattu Polu Sud-Aitken.
I cumunicazioni cù u latu luntanu di a luna sò sfida per a mancanza di un ligame direttu cù a Terra. Tuttavia, l'atterrissimu hè statu facilitatu da u satellitu relé Queqiao-2, lanciatu in marzu, chì permette à l'ingegneri di monitorà u prugressu di a missione è di mandà struzzioni da l'orbita lunare.
A prucedura di sbarcu hè stata realizata in modu autonomu, cù l'atterrissimu è u so modulu di ascensione navigendu in una discesa cuntrullata cù i motori à bordu. Dotatu di un sistema di evità di l'ostaculi è di camere, a nave spaziale hà identificatu un situ di atterraggio adattatu, impiegendu un scanner laser à circa 100 metri sopra a superficia lunare per finalizà a so situazione prima di toccu delicatamente.
Attualmente, u lander hè impegnatu in u compitu di cullizzioni di mostra. Utilizendu una scoop robotica per riunisce u materiale di a superficia è un trapanu per estrae a roccia da una prufundità di circa 2 metri sottu terra, u prucessu hè previstu per 14 ore in dui ghjorni, secondu l'Amministrazione Spaziale Naziunale di Cina.
Una volta chì i campioni sò assicurati, seranu trasferiti à u veiculu di ascensione, chì propulserà à traversu l'esosfera di a luna per appuntamentu cù u modulu orbiter. In seguitu, l'orbiter hà iniziatu u so viaghju di ritornu à a Terra, liberando una capsula di rientri chì cuntene i preziosi campioni lunari u 25 di ghjugnu. A capsula hè prevista per sbarcà in u situ di Siziwang Banner in Mongolia Interna.

Tempu di posta: 03-03-2024